środa, 14 maja 2014

Krewetki w marynacie czosnkowo-paprykowej

Ostatnio naszła mnie ochota na krewetki.  Powstał więc problem-Nigdy nie robiłam krewetek!

Poszperałam zatem w necie i się dowiedziałam, że:
- krewetki uwielbiają czosnek tzn. smakują najlepiej z czosnkiemJ
-smakują najlepiej z piwem
- są bardzo proste w przyrządzeniu
Trzy wiadomości, które mnie zachęciły do działania.

I tak postała moja wczorajsza kolacjaJ

Potrzebne składniki:
200g mrożonych oczyszczonych krewetek (jak macie świeże to jeszcze lepiej)

Do zamarynowania krewetek potrzeba:
3 ząbki czosnku
3 łyżki oleju
Szczypta słodkiej papryki

Pyszna salsa do krewetek:
1 słodka papryki
Pęczek zielonej cebulki
Pęczek świeżej mięty
2 łyżki oliwy z oliwek
Ocet winny z białego wina
Szczypta soli, pieprz i szczypta cukru.

Na początek marynujemy krewetki.
Drobno posiekany czosnek (nie miażdżymy,bo siekany da lepszy smak) mieszamy z olejem i papryką. Sól nie jest potrzebna do marynaty, bo krewetki mają słonawy smak.
I w tak przygotowanej marynacie mieszamy nasze krewetki. Pozostawiamy na 30 min. W tym czasie tworzymy salse.

Salsa do krewetek:
Paprykę,cebulkę i miętę drobno siekamy. Do posiekanych składników dodajemy oliwę  i ocet na bazie białego wina (ostrożnie z octem,bo może wyjść za kwaśne!). Całość doprawiamy pieprzem solą i cukrem.
 Pozostawiamy do „przegryzienia” się salsy,a w tym czasie pieczemy krewetki.

Zamarynowane krewetki wykładamy na rozgrzaną patelnię (nie potrzebujemy tłuszczu do pieczenia, bo krewetki marynowały się w oleju). Krewetki pieczemy ok 10 min. Kilka razy przewracając je aby się nie przypiekły za bardzo. Na końcu zalewamy je pozostałą marynatą i dusimy jeszcze chwilkę.

Tak przyrządzone krewetki podałam z przygotowaną salsą i bagietką. No i oczywiście piwka do popicia nie zabrakło J 



Było pyyyszne J Polecam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz