sobota, 5 kwietnia 2014

Rogale drożdżowe na drugie śniadanie:)



Pyszne rogale-idealne do szkoły dla dziecka na drugie śniadanie lub do pracy dla mężusiaJ
Robiłam wcześniej pizzę i zostało mi 50g drożdży i tak sobie myślałam jak je wykorzystać…. Zainspirowana blogiem małej cukierenki upiekłam rogaleJ
Przepis jest prosty i szybki, choć czasochłonny :P Ciekawe? To zapraszam do lekturyJ
Rogaliki pieczone są z ciasta drożdżowego.
Potrzebne składniki:
4 szklanki mąki pszennej
1 kostka miękkiej margaryny
1 szklanka śmietany 30 lub 18% (ja robiłam z 18%)
3 żółtka
Białko do obtoczenia rogali
50g drożdży
5 łyżek cukru
Cukier do obtoczenia rogali oraz cukier puder do posypania już gotowych rogali.
I do nadzienia jakaś konfitura lub czekolada.
Na początku należy rozetrzeć drożdże z cukrem. Gdy cukier się rozpuści i drożdże staną się troszkę płynne dodać śmietanę i całość wymieszać. Wsypać mąkę, dodać margarynę i żółtka i dobrze wygnieść ciasto. Gdyby ciasto było zbyt kleiste dodać mąki, a gdy zbyt twarde to można dodać śmietanę.
No i teraz część czasochłonna- ciasto wstawić do lodówki na 2 godzinyJ

Po dwóch godzinach wyjąć ciasto z lodówki, ugnieść jeszcze chwilkę posypując mąką i następnie rozwałkować na grubość ok 3mm. Ciasto pociąć na kwadraty wielkości ok10 cm (chyba, że chcemy większe bądź mniejsze rogale). Na rogu każdego kwadracika położyć konfiturę bądź czekoladę i zwijać w rulon po skosie i kształtować rogale. Rogale obtoczyć w rozbitym białku, a potem w cukrze. Wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 160st. Termoobieg aż się przyrumienią (ok. 20min) . Upieczone rogale obsypać cukrem pudrem i się delektowaćJ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz